Tuesday, November 8, 2011

Handbouquets by Daun Sireh Butik Perkahwinan

Sepatutnyerh entry kali ni tentang MC tapi saya terpaksa tukar kepada entry hand bouquet atas sebab2 tertentu yang kalian akan tahu di akhir entry ini.

Hand bouquets adalah antara item last yang saya fikirkan lantaran mengutamakan item2 yang lebih penting dahulu. Sebulan setengah sebelum perkahwinan barulah saya sibuk msg and email beberapa vendor yang saya dah simpan laman facebook mereka and tanyakan tentang harga dan availability mereka.

I dunno why but i really like handbouquets by Daun Sireh Butik Perkahwinan. Walaupon tak banyak lagi koleksi handbouquets dorg lagi time tuh dlm facebook dorg, tp saya dapat rasakan handbouquets yg dorg dah buat for their prev clients menepati citarasa saya.

Terus saya msg dan tanya harga. Kebetulan harga pon ok memenuhi budget saya. Then i send some pics as reference macamana yang saya mahu dan saya hanya follow up few days b4 my wed. Walaupon saya kahwin di Johor tp tetap menggunakan vendor dari KL sbb senang. Saya takot nak take risk ambil dari batu pahat sbb nanti tak puas ati saya juga yg sedih.

Bagi saya handbouquets cantik penting untuk tujuan bergambar. Plus if it's pretty sure akan buat saya lebih berkeyakinan di hari bahagia saya.

Adik saya yang di UITM Shah Alam bebel jugakla sbb dia kena bawak 2 handbouquets saya balik. Kena pegang dalam keter for the whole 3 hours journey since it's fresh flowers. Sebab dorg balik friday nite which is a day b4 my big days. Naseb baik bunga masih dlm keadaan baik bila sampai Batu Pahat n i couldn't stop smiling because both handbouquets are so pretty.

Bunga tahan sampai beberapa hari. 

Sebab suka sangat dengan kedua2 handbouquets, saya msg lagi pemilik Daun Sireh Butik Perkahwinan untuk buat handbouquet saya belah Putrajaya. Alhamdulillah mungkin kami serasi bekerja bersama, dia agree untuk buat walaupon gap cuma kurang 2 minggu. 

Ini ketiga2 handbouquets saya.







Semalam saya dapat tahu melalui laman facebook beliau, yang beliau telah pergi ke pangkuan Ilahi.
Rasa terkejut sbb saya jumpa last masa majlis persandingan saya di Putrajaya semasa beliau menyerahkan handbouquet saya.

Walaupon dapat jumpa sekejap, tp saya dapat rasakan arwah seorang yang baik.

Innalillah Semoga Allah mencucuri rahmat di atas rohnyer dan membalas jasa baik beliau.

8 comments:

Rilla said...

Innalillah...semoga rohnya ditempatkan di kalangan yang beriman.

On another note, u ounya HB semua lawa. Paling suka yang gambar 1st tu. The colours are gorgeous!

Rai said...

Thanks Rilla. I pon suka pink tuh. terkjut gak outcome lebih cantik dari reference pic yg i kasik. Alhamdulillah mmg cantik sgt kat gambar.

LisaLisut said...

cantiknyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Puan Ekin Hoza said...

semoga roh arwah dirahmatiNya...

btw 1st handbouqet is the most beautifull!! i loike! :)

Rai said...

Lisa: kan? suka semuanyer.

Miss Shikin: like it too. :)

neya said...

flw u ^^ cantiknya semua hb tuh.. !

Rai said...

tq nia. :)

Nina Aman said...

eustoma my fav! tp susah kot nk dpt kat bp. kena hunting kat jb i guess..

Post a Comment